18 marts, 2013

Movie do's and movie dont's

Hej til alle dem der læser med derude!
Som I nok kan se, så er det ikke særlig tit, at der kommer anmeldelser på bloggen. Der er ikke altid tid til at skrive dybdegående anmeldelser, som jeg synes, at jeg kan være bekendt at publicere. Men nogle film får jeg nu stadig set, og derfor vil jeg lige give nogle anbefalinger til nogle af de gode, og advarsler så I holder jer væk fra de dårlige. Alle filmene er nye DVD-udgivelser, så derfor er der sikkert mange af jer der har set filmene lang tid før jeg har.

Movie do's
Både The Intouchables og Skyfall havde jeg begge fået at vide var gode film. Jeg holder meget af franske film, selvom jeg helt sikkert kun har bevæget mig i overfladen af den filmskat franskmændene har. En af mine yndlings franske film er Le scaphandre et le papillon (Dykkerklokken og sommerfuglen) som er en helt fortryllende historie om en handicappet mand, der ønsker at fortælle sin livshistorie. Så det var en stor glæde at se The Intouchables og blive mindet om, hvor gode film Frankrig har at byde på. Det var dog en skam at jeg allerede vidste at det var en god film, ligesom I sikkert gør, så det tog lidt af glæden væk. Så hvis du kan, så glem alt hvad du har hørt - og se filmen uden nogle fordomme eller fornemmelser! Skyfall var ikke en film jeg glædede mig til at se. Personligt synes jeg at James Bond-filmene har mistet deres charme, og at det hele er blevet action og vold frem for spioner og elegance. Så jeg blev glædeligt overrasket, da jeg så, at Skyfall faktisk bød på klassisk Bond med en god historie, en fænomenal skurk og en episk afslutning. Sådan skal Bond-filmene være, og Skyfall er forhåbentlig blot en smagsprøve på, hvad Bond-filmene anno fremtiden skal bestå af. The Words er helt klart en af de bedste film, jeg har set længe. En lille perle der ikke har fået meget omtale, men som har en hel del at byde på. Tre historier udfolder sig og tilfælles har de en bestseller bog, som er bygget på en løgn. Det er nemlig ikke det navn der står på bogen, der har skrevet den - og den løgn må op til flere mennesker leve med. Se The Words for dens spændende problematik og smukke historie.

Movie dont's

Det skal ikke være en hemmelighed, at jeg faktisk synes, at Twilight var en helt fin film. Den havde en spændende historie, spænding og seeren blev efterladt med en tørst efter mere. New Moon var ligeså interessant, hvor temaet tab var det altoverskyggende, og endnu en gang ville man have mere. Men så var der altså heller ikke særligt meget mere at give af. Og den "episke" afslutning Breaking Dawn Part II havde slet ingenting at give af. Kirsten Stewart blev aldrig troværdig i rollen som mor, afslutningen var ud over alle grænser en fuser, og Jacobs forelskelse i Reneesme bliv aldrig legitim, men blot meningsløs og latterlig. For fans er det selvfølgelig nødvendigt at få afslutningen med, så derfor skal den ses, men det er ikke den episke afslutning som 1'eren og 2'eren fortjener. På trods af fine anmeldelser rundt omkring, så blev jeg voldsomt skuffet da jeg så Lawless. Shia LaBeouf i hovedrollen var ikke en spændende karakter, og det var ingen af de andre karakterer faktisk. Med undtagelse af Tom Hardy som leverer en yderst interessant præstation, da han forsøger at spille en bonderøvskriminel der minder om en hårdhudet gangsterboss. Hans præstation virker måske anstrengt og ligefrem tilbageholdende, men jeg synes, at den var velspillet, og det er filmens styrke. Derudover var det en tam og forudsigelig film, som ikke gav noget nyt til genren.

Lidt filmnyheder og meninger fra mig! Hvis I synes de her korte anbefalinger er kedelige, dårlige eller måske fuldstændig fremragende (!) så må I gerne sige det til mig. Så vil jeg enten fortsætte eller stoppe :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar